top of page
  • תמונת הסופר/תנופר צוק

ציור דרך סערה: מוצאים נחמה על הקנבס

בעיצומו של כאוס ואי ודאות, אפשר למצוא נחמה במקומות בלתי צפויים. עבור רבים, שיעור ציור עשוי להיראות כמו עיסוק טריוויאלי בתקופות מלחמה, אבל התעמקות בעולם האמנות יכולה להיות חוויה מעוררת שינוי וטיפול.


כוחה המרפא של האמנות:

האמנות הוכרה זה מכבר בזכות היתרונות הטיפוליים שלה, ומציעה מקלט לביטוי ושחרור. בזמן המלחמה, כאשר העולם שבחוץ מתמלא בקונפליקטים, שיעור ציור הופך למקום מקלט לגילוי עצמי וטיהור רגשי. הפעולה של יצירת משהו יפה בתוך תוהו ובוהו היא עדות לחוסן של הנשמה.


בריחה מהמציאות על הקנבס:

בסביבה מוכת מלחמות, שבה החדשות היומיות הן תזכורת בלתי פוסקת למציאות הקשה, שיעור ציור הופך למקלט, המאפשר להימלט לרגע מהעגמומיות של הסביבה. הבד הופך לשער לעולם אחר - כזה שמעוצב על ידי יצירתיות אישית ומשוחרר ממגבלות הקונפליקט. באמצעות משיכות מכחול אפשר לבנות מציאות שמתעלה על המהומה שבחוץ.


חיבור גוף-נפש:

עיסוק בפעולות אמנותיות אינו קשור רק למוח; זה משפיע עמוקות גם על הגוף. התנועה הקצבית של משיכות מכחול וחוויית המישוש של עבודה עם מדיומים שונים יוצרים חיבור נפש-גוף ייחודי. המעורבות הפיזית הזו יכולה לשמש ככוח מקרקע, ומספקת הפוגה מהמתח הנפשי המתמיד הנגרם כתוצאה מחיים במצב מלחמה.


החוסן שבקהילה:

בשיעור ציור בתקופות של קונפליקט, אנשים מוצאים את עצמם לעתים קרובות מוקפים בנפשות דומות שכמוהם, מחפשות מפלט ביצירתיות. המרדף המשותף הזה מטפח תחושה של קהילה והבנה אחד של השני ויוצר קשרים שמתעלים מעבר לנסיבות הקשות מחוץ לכותלי הסטודיו. דרך הביטוי הקולקטיבי של האמנות, נבנית קהילה של חוסן - כזו ששואבת כוח מסיפוריו של זה ומההתמודדויות של האחר.


ביטוי:

פעולת הציור היא צורה של תקשורת לא מילולית, דיאלוג שקט בין האמן לבין הבד. זה מאפשר לאנשים להביע רגשות מורכבים שמילים עלולות לא ללכוד. עבור אלה החווים טראומת מלחמה, צורת ביטוי זו הופכת לכלי רב עוצמה לעיבוד אבל, כעס ופחד, המאפשרת ריפוי הדרגתי של הפצעים הרגשיים שנגרמו כתוצאה מהקונפליקט.



בזמנים האפלים ביותר, השאיפה לביטוי אמנותי יכולה להיות אור מנחה. שיעור ציור בתקופת מלחמה אינו רק רכישת מיומנות חדשה, מדובר על החזרת תחושת העצמי, מציאת נחמה ביצירתיות ובניית קשרים שמתעלים מעל המציאות הסוערת. באמצעות משיכות מכחול ושילוב של צבעים, תצאו למסע של ריפוי, ותיווכחו שגם ברגעים העגומים ביותר, הרוח האנושית יכולה למצוא יופי, חוסן ותקווה.


אתם מוזמנים לבחון את קורסי הציור השונים ולהירשם למחזורים הקרובים!

bottom of page